![]() |
|
Nazwa kierunku | Komunikacja medialna i wizerunkowa |
Tryb studiów | stacjonarny |
Profil studiów | praktyczny |
Wydział | Zamiejscowy Wydział Społeczno-Ekonomiczny w Gorzowie Wlkp. |
Opis kierunku |
Absolwent kierunku komunikacja medialna i wizerunkowa posiada umiejętność wykonywania podstawowych działań z zakresu dziennikarstwa, zarówno w mediach tradycyjnych jak i najnowszych (Internet), posiada również umiejętności z dziedziny funkcjonowania działów PR. Specjalista do public relations kształtuje korzystny, spójny wizerunek organizacji, marki lub osoby publicznej. Buduje dobre i trwałe relacje z otoczeniem zewnętrznym, na przykład z mediami, odbiorcami, władzami lokalnymi oraz wewnątrz danej struktury: z pracownikami, udziałowcami, radą nadzorczą. Prowadzi z nimi dialog, w którym ważna jest informacja zwrotna. Do jego zadań należy monitorowanie mediów, analiza danych i opinii pod kątem szans lub zagrożeń dla organizacji. Przygotowuje m.in. materiały promocyjno- komunikacyjne, komunikaty prasowe, inicjuje publikacje w mediach, organizuje konferencje prasowe i inne wydarzenia (eventy), pokazujące organizację, markę lub osobę w dobrym świetle. Przekazywane informacje są prawdziwe, uczciwe i sprawdzalne. Zapobiega sytuacjom niekorzystnym dla wizerunku oraz rynkowej i społecznej pozycji organizacji, marki lub osoby publicznej. W sytuacji kryzysowej podejmuje szybkie i skuteczne działania (zarządzanie sytuacją kryzysową), mające na celu utrzymanie lub odbudowanie dobrego wizerunku. |
Specjalności |
SPECJALNOŚCI URUCHAMIANE W TRAKCIE TRWANIA STUDIÓW
Uruchomienie danej specjalności uwarunkowane jest liczbą zadeklarowanych na tę specjalność studentów. |
Kryteria kwalifikacji |
Podstawą przy postępowaniu rekrutacyjnym są wyniki egzaminu maturalnego. Przy rekrutacji na studia pierwszego stopnia należy wybrać po jednym przedmiocie z każdej grupy. Grupa I (jeden przedmiot do wyboru): język polski, Grupa II (jeden przedmiot do wyboru): język obcy nowożytny, Grupa III (jeden przedmiot do wyboru): historia, wiedza o społeczeństwie Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot. Brak przedmiotu nie dyskwalifikuje go jednak w postępowaniu rekrutacyjnym. Wyniki z wybranych przedmiotów podstawione do algorytmu dają wynik końcowy kandydata. |
Przykładowe przedmioty |
|
Możliwości zatrudnienia |
Studia I stopnia na kierunku komunikacja medialna i wizerunkowa przygotowują do podjęcia pracy w zawodach: dziennikarza społecznego i kulturalnego, dziennikarza internetowego; redaktora tekstu; specjalisty do spraw promocji, specjalisty- asystenta/konsultanta ds. PR i kreowania wizerunku. Praca w agencjach PR, korporacjach komercyjnych operujących rynkowo, urzędach i instytucjach państwowych, partiach politycznych, organizacjach pozarządowych; również jako konsultant osób prywatnych lub wykonujący wolny zawód (freelancera)- wykonuje indywidualne projekty zlecane przez różnorodne podmioty. Pracuje samodzielnie lub w zespole. Jego praca wymaga częstych kontaktów z mediami, odbiorcami, menedżerami i pracownikami. |
Kontynuacja nauki |
Absolwent jest przygotowany do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia: |
Terminy |
Rejestracja na studia w I naborze rozpoczyna się 12 czerwca 2017 r. Szczegóły w załaczniku poniżej. |
Dokumenty |
Kandydaci zakwalifikowani do II etapu postępowania rekrutacyjnego na wszystkie kierunki i specjalności studiów w Uniwersytecie Szczecińskim mają obowiązek złożenia kompletu dokumentów.
Załączniki
|
Olimpiady dla tego kierunku |
Wykaz olimpiad stopnia centralnego, konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Uniwersytet Szczeciński, których laureaci lub finaliści mogą korzystać z preferencji w procesie rekrutacji na I rok studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w Uniwersytecie Szczecińskim w latach 2015 - 2017. |
Opłaty | Wysokość opłaty rekrutacyjnej w postępowaniu na rok akademicki 2017/2018 wynosi 85 zł, za każdy wybrany kierunek. |
Dodatkowe informacje | |
Kontakt |
Masz pytania? rekrutacja@univ.szczecin.pl Biuro ds. Rekrutacji tel.: +48 91 444 10 29, |
![]() |